Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Samtal från veterinären

Av Tina - 10 november 2011 20:46

Idag fick jag samtal från veterinären som fått svaret om provet på Sessan och det visade sig att hon förutom är kvalster allergiker också nu är pollenallergiker  min underbara Sessan har inte förtjänat detta, men vi fixar det.  Det värsta var att hon är allergisk mot "gräs" och lite annat som vi tolkar som ogräs, får reda på mer på måndag när vi ska på återbesök. Då ska vi väl även beställa allergivaccin mot pollen, så det får bli två sprutor ett tag framöver, suck..men hon är jätte-duktig, det är matte som är mesig och inte vill ge henne den längre utan får hjälp av djursjukhuset..

Titta på min sötnos    

visst är hon vacker......


tänkte att jag skulle visa hennes fina och vackra föräldrar och även en bild på henne när hon var liten


Detta är mamma Ida, visst är hon en skönhet.... Det första som slog mig när jag såg henne var att hon var så graciös och vacker och otroligt snäll

 


Här har vi den ståtliga pappan som jag tyvärr inte har namnet på

   


Ja, ni ser varifrån hon har fått sina fina drag...


Såhär kan hon ligga när hon är helt färdig om kvällarna...hihi...det är ändå den näst största biabädden hon har...fniss..tyvärr är inte fotografen så duktig på sin kamera än...men övning ger färdighet

 


okej, nu är det slut för denna gången men kanske dyker vi snart upp igen vem vet   

 
 
Ingen bild

däf Svägerskan

10 november 2011 21:43

Stackare (både du o Sessan) ... då vart hon ändå allergisk även mot pollen :(! Hoppas att ni får ngt bra preparat mot detta så att ni kan fortsätta m era sköna långpromenader?!
Kramizar / Susanne
P.s
Så fina foton :) <3

 
Catja

Catja

10 november 2011 23:23

Så tråkigt Tina, att Sessan nu har en sak till att brottas med, kunde sannerligen räckt med det hon redan har..så jobbigt när djuren blir sjuka..men ni fixar det
Ha det gott så länge..krama Sessan från mig o Vince

http://vincentsetter.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

11 november 2011 17:55

Naw stackars lilla prinsessan :( nä hon har verkligen inte förtjänat detta........Inte du iheller för den delen det kostar ju dig en hel del med dessa problem :( men nu håller vi tummarna att det nya vaccinet gör så hon mår bättre! och slipper klia sig så mkt! Så goa bilder hon e en riktigt goding!!!!! Kram från Camilla o Bästisen Zindy

Tina

15 november 2011 07:53

ni e så snälla allihopa och det är kul att vi har så många vänner som stöttar oss.Var hos veterinären igår och beställde vaccinet som förhoppningsvis ska dämpa det nästa år, men hon får fortfarande springa med sina kompisar på backen, får spola av henne när vi kommer hem :-). Kul att vi fortfarande ses på backen om kvällarna...även om vi inte ser mer än våra hundars lampor...fniss..kram på er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 15 september 2016 11:04


  Hihi...Dizels ansikte ser man förstås inte... men det kommer fler så småningom!   ...

Av Tina - 15 september 2016 07:47

Jag blev påmind av min vän Camilla om min blogg och tyckte att jag kunde gå in och skriva något 😃 Jag ska försöka komma in då och då, men jag inte bli så duktig på det som min vän Catja 😊😉 Ha en härlig dag därute i solen &...

Av Tina - 24 juni 2014 07:06

Ja det var minsann länge sedan jag var härinne....   Just nu känner jag mig så skamsen och deppig och vet inte hur jag ska lösa problemet...   Sessan har blivit värre med sitt vaktande och skällande mot allt och alla och jag är tydligen inte ...

Av Tina - 17 september 2011 19:43

Jippii....äntligen fick vi besök av Vincent och matte...jätte-kul...ja vad gör man inte för hundgänget...       och minsann Maja var också här....jätte-kul eftersom det var ett tag sedan vi såg henne...här är hon   jaha medan ägarna står och...

Av Tina - 15 september 2011 21:45

jippii....jag vet knappt hur jag gjorde men jag har lyckats "länka" Zindy och Vincent...kul...man ska säkert inte göra som jag gjorde men det fungerade i alla fall...nu ska jag sluta för annars kan jag sitta här resten av kvällen och det är inte bra....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards